Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Aprilie 2024

Penalitati intarziere plata facturi. Monografie contabila

Raspuns oferit de
S.M Armaselu

S.M Armaselu
Consultant fiscal
valabil la 23 Iul 2012

Intrebare: O societate la care am fost in chirie in anul 2009 ne-a dat in judecata sustinand ca avem 3 facturi neplatite pentru care ne-a calculat si penalitati de intarziere la zi, deci pentru facturi in valoare de 1921,59 ei vroiau 11215,16 lei.
In evidentele noastre nu sunt inregistrate facturile respective pentru ca nu au ajuns la noi, iar la data la care noi ne-am mutat le-am platit chiar si factura pentru ultima luna in care am stat acolo, fara ca acestia sa mentioneze la momentul respectiv ca am mai avea ceva de plata.
Pana in finalul anului 2011 cand ne-am trezit in fata citatiei.
S-au intreprins demersurile necesare de catre juristul cu care colaboram pentru contestarea sumei pretinse de catre acestia si astfel au venit cu o adresa catre biroul executorului judecatoresc prin care solicitau continuarea executarii silite, dar pentru suma de 4139,88 (fata de 11215 - suma initiala) mentionand ca, din cauza unor erori in contabilitate, s-a pus in executare o suma mai mare decat cea pe care o datoram.
In final s-a ajuns la o intelegere (denumita tranzactie) in care scrie ca partile s-au inteles sa stinga orice litigiu dintre ele privind obligatiile de plata, ramanand de achitat doar suma de 2538,29 lei din care 1921,59 lei reprezinta cele 3 facturi, 42 lei cheltuieli de judecata, 4,70 lei cheltuieli postale, 10 lei taxa timbru executare silita, 500 lei onorariu avocat, 60 lei cheltuieli de executare.
Cum se inregistreaza aceste sume?
Pentru facturi trebuie sa primesc o copie si sa le inregistrez pe seama rezultatului reportat aferent anului 2009 si sa rectific 101 sau pot sa le inregistrez sub o alta forma pe seama contului de profit si pierdere al anului 2012? Va rog o monografie contabila.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4941

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Cheltuieli deductibile si nedeductibile

Mar182024

Dobandirea de parti sociale. Implicatii fiscale si contabile

de Dani Cucu valabil la 18 Mar 2024
Intrebare: Penalitatile de intarziere platite cedentilor in baza unui contract de cesiune parti sociale, sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit in evidenta contabila a cesionarului? Multumesc.
Mar052024

Ajustare TVA. Procedura faliment pronuntata

de Nicolae Liviu valabil la 05 Mar 2024
Intrebare: Avem in prezent un control fiscal pe tva si impozit pentru perioada 2020-2023, iar inspectorii fiscali ne solicita sa le prezentam hotararile judecatoresti in baza carora am facut la finalul fiecarui an facturi cu "stornare sold" la anumiti clienti incerti, care aveau procedura de faliment pronuntata. La Dosar avem radierea de la Reg. Comertului dar nu si hotararea judecatoreasc in baza ...
Iun302023

Bunuri achizitionate pentru testare, tratament fiscal

de Elena Garofil valabil la 30 Iun 2023
Intrebare: Un hotel, firma platitoare de impozit pe profit, care urmeaza sa isi deschida portile in luna iulie, achizitioneaza in luna iunie materii prime gen fructe, oua, salam, faina pentru a testa meniurile care vor fi servite in cadrul restaurantului. Avand in vedere ca inca nu s-a inceput efectiv activitatea si nu exista venituri, cum se trateaza aceste cheltuieli din punct de vedere contabil si ...
Apr082022

Monografie contabila instituirea unei decizii de imputare

de Ela Dumitra valabil la 08 Apr 2022
Intrebare: In luna iunie s-a executat o lucrare de reparatii interioare catre actionarul unic. In timpul lucrarilor seful de echipa a executat lucrari in pereti care in luna noiembrie au produs inundatii in momentul cand s-a dat drumul la agentul termic. Primaria a cerut sa schimbam parchetul deteriorat si sa varuim. Lucrarile au fost inregistrare in productie neterminata intrucat beneficiarul nu a vrut sa ...
Ian142021

Telemunca, acordare 400 lei, inregistrare contabila

de Elena Ionescu valabil la 14 Ian 2021
Intrebare: 1. Pentru salariatii aflati in telemunca, firma le poate acorda 400 lei pentru acoperirea diverselor cheltuieli generate de munca la domiciliu. Cum se recupereaza acesti bani, se depune o cerere insotita de o situatie cu beneficiarii la vreo autoritate a statului ca si in cazul celor 75% de care beneficiaza parintele care sta acasa cu copilul sau se deduc din vreun impozit?   ...
Ian092019

Inchiriere apartament pentru salariati. Deductibilitate cheltuiala

de Nicolae Liviu valabil la 09 Ian 2019
Intrebare: Pe zona Iasi avem 3 agenti de vanzari care merg des acolo.Pentru a reduce costurile de cazare, dorim sa inchiriem un apartament pe contract cu persoana fizica.Cum se inregistreaza aceasta cheltuiala? Sau care sunt optiunile de a o inregistra ca fiind cheltuiala deductibila?