Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Martie 2024

Guvernul va impune firmelor impozit pe cladire calculat la valoarea pietei, nu de inventar

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal
28 Iul 2014


Guvernul va schimba radical modul de calcul al impozitului pe cladirile firmelor, stabilit in prezent in functie de valoarea contabila, si va impune un mod de calcul bazat strict pe valoarea cladirii rezultata dintr-un raport de evaluare, similara valorii de piata, suma de plata urmand sa creasca.
 
In prezent, pentru persoanele juridice, impozitul pe cladiri este calculat prin raportare la valoarea de inventar a imobilului respectiv, reprezentand valoarea de intrare a cladirii in patrimoniu, inregistrata in contabilitatea proprietarului.
 
Ultima forma a proiectului noului Cod Fiscal, redactata dupa retragerea documentului de pe site-ul Ministerului Finantelor si obtinuta de MEDIAFAX, releva insa intentia Guvernului de a schimba criteriul de raportare si de a lua in calcul doar la valoarea de piata a cladirii, pentru majorarea veniturilor astfel atrase din aceasta sursa.
 
Argumentul Guvenului este ca, in prezent, valoarea impozabila a cladirilor persoanelor juridice este cea inregistrata in contabilitatea acestora, insa aceasta poate fi substantial diferita de valoarea reala a cladirii, in functie de metoda contabila folosita.
 
Astfel, valoarea impozabila de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care este datorat impozitul va fi, dupa caz, ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele organului fiscal, valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in cursul anului fiscal anterior sau valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care este transferat dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in cursul anului fiscal anterior.
 
Pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea firmelor, impozitul pe cladiri va reprezenta 0,1% din valoarea impozabila a cladirii, iar pentru cladirile nerezidentiale impozitul va fi cuprins intre 0,25% - 1,50% din valoarea impozabila a cladirii, calculata insa dupa noul criteriu.
 
In cazul in care valoarea impozabila a cladirilor nu a fost actualizata in ultimii trei ani anteriori anului fiscal de referinta, pe baza unui raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat, cu exceptia cladirilor care apartin persoanelor fata de care a fost pronuntata o hotarare definitiva de declansare a falimentului, cota de impozit va fi cuprinsa intre 5% - 10% din valoarea impozabila.
 
Cota exacta a impozitului este stabilita de consiliul local.
 
In cazul cladirilor cu destinatie mixta, cand valorile suprafetelor folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, atunci valoarea acestora va fi determinata proportional cu ponderea suprafatelor ocupate in scop rezidential, respectiv nerezidential din total suprafata a cladirii.
 
In cazul in care suprafetele nu sunt evidentiate distinct si cheltuielile aferente imobilului sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, se va considera ca destinatia cladirii este nerezidentiala, impozitul fiind astfel mai mare.
 
Noul sistem este justificat de Guvern prin faptul ca Fondul Monetar International a recomandat schimbarea regulii de impozitare a proprietatii, astfel incat acestea sa se bazeze pe valoarea de piata.

Sursa: Mediafax
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Stiri economico-financiare

Mar142024

Proiect OUG: Definitia intreprinderilor legate in Codul Fiscal: Simplificare si Claritate

de Profeanu Laura 14 Mar 2024
La data de 13 martie 2024, Ministerul Finantelor a publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta care propune reforma modului in care sunt definite intreprinderile legate in contextul impozitarii microintreprinderilor. Prevederile se vor aplica incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor, in anul 2024. Aceasta propunere legislativa vine ca raspuns la nevoia de simplificare ...
Mar142024

Modificari fiscale 04 - 10 martie 2024

de Irina Dumitrescu 14 Mar 2024
1. Legea nr. 33/2024 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal Publicat in: M.Of. nr. 179  din  05.03.2024 Ce prevede:  Legea aduce urmatoarele modificari si completari Codului fiscal, modificari ce au intrat in vigoare la data de 08 martie 2024 (3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei):   - reformularea ...
Mar122024

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Mar122024

Clarificari privind depunerea Declaratiei 398 pentru comertul online

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Recent, Codul Fiscal a fost actualizat cu noi prevederi ce vizeaza firmele care aplica regimurile speciale de TVA pentru comertul online in UE. Modificarile, in vigoare din 8 martie 2024, conform Legii nr. 33/2024, aduc clarificari importante in ceea ce priveste termenele de depunere a Declaratiei 398 ”Declaratie speciala de TVA” (VAT Return One Stop Shop) Contextul ...
Mar072024

Stabilirea si plata contributiei asiguratorie pentru munca

de Profeanu Laura 07 Mar 2024
Calculul contributiei asiguratorie pentru munca (CAM) se realizeaza prin aplicarea cotei de 2,25% asupra bazei de calcul prevazuta la art. 220^4 din Codul fiscal (suma castigurilor brute realizate din salarii si venituri asimilate salariilor, in tara si in strainatate) cu respectarea prevederilor art. 220^5, care prevede: Contributia asiguratorie pentru munca nu se datoreaza pentru ...
Mar052024

Nulitatea Actului Administrativ Fiscal

de Profeanu Laura 05 Mar 2024
Actul administrativ fiscal joaca un rol vital in stabilirea obligatiilor fiscale ale contribuabililor. Cu toate acestea, exista situatii in care acest act poate fi declarat nul, adica lipsit de efecte juridice, din cauza unor nereguli semnificative. Art. 49 din Codul de Procedura Fiscala stabileste cazurile in care un act administrativ fiscal poate fi considerat nul. Cazurile de ...