Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 29 Martie 2024

Creante incerte. Tratament contabil si fiscal

Raspuns oferit de



valabil la 20 Ian 2012

Intrebare: O societate comerciala a platit in anul 2007 avansuri catre furnizori de servicii (arhitectura, consultanta ), rezidenti in UE (Franta si Ungaria ).
In cea mai mare parte, exista contracte incheiate cu partenerii, dar sunt si situatii in care s-a platit un avans, banii au ramas dati, nu s-a mai incheiat contract, relatiile s-au stricat.
Problema comuna este urmatoarea: platile s-au efectuat, lucrarile nu s-au efectuat conform intelegerii, facturi de la partenerii externi nu s-au primit, sumele figureaza in cont 4092, au fost reevaluate la sfarsitul fiecarui an, relatiile cu respectivii parteneri au incetat.
Care este solutia corecta din punct de vedere fiscal ca sa scoatem din evidenta aceste sume, ca le purtam de la an la an in balanta si ele sunt deja prescrise (punct de vedere contabil si fiscal)?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: dezvoltare imobiliara

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Impozit pe profit

Mar232024

Decontarea cheltuielilor cu transportul angajatilor

de Anastasia Bogaciuc valabil la 23 Mar 2024
Intrebare: O firma platitoare de impozit pe profit deconteaza combustibil angajatilor pentru transportul la locul de munca cu autoturismul personal, in conditiile in care in zona nu exista mijloace de transport in comun sau daca exista orarul acestora nu corespunde cu programul de lucru al angajatilor. Aceste cheltuieli cu combustibilul in ce categorie se incadreaza din punct de vedere fiscal?
Mar202024

Deprecierea creantelor neincasate de la filiala unei societati din alt stat, aflat in razboi

de Elena Ionescu valabil la 20 Mar 2024
Intrebare: Firma face parte din paleta de furnizori a grupului RENAULT. Odata cu achizitionarea fabricii LADA din Rusia de catre Renault, firma din Romania a deschis o societate in Rusia, pentru a furniza piese catre (LADA) Renault, detinatoarea capitalului social al acestei firme deschise in Rusia fiind detinut integral de firma din Romania (deci sunt intreprinderi legate/afiliate). Odata cu izbucnirea ...
Mar172024

Sediu social PFA. Deductibilitate cheltuieli

de Vera Constantin valabil la 17 Mar 2024
Intrebare: PFA are in proprietate un apartament pe care il utilizeaza exclusiv in scopul activitatii . Apartamentul este situat intr-un bloc de locuinte . Avand in vedere modificarile legislative , cheltuielile cu intretinerea acestui apartament sunt integral deductibile sau se aplica prevederea : 50%din valoarea cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu social achizitionat ...
Mar172024

Deductibilitate cheltuieli cu ajustarea TVA

de Profeanu Laura valabil la 17 Mar 2024
Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit si tva doreste vanzarea catre persoane fizice a unei cladiri aplicand scutirea de tva la vanzare. Cladirea a fost achizitionata in 2011 cu tva. Vom aplica ajustarea tva-ului pentru o perioada de 7 ani. Intrebarea este daca aceasta cheltuiala (635=4426) este deductibila la calculul impozitului pe profit. Multumesc anticipat.
Mar152024

Corectarea duratei de amortizare la mijloace fixe

de Profeanu Laura valabil la 15 Mar 2024
Intrebare: Am o intrebare legata de o nava de agrement achizitionata pe firma. Nava a fost achizitionata in 2020. Deocamdata nu s-au obtinut venituri de pe urma acestei nave de agrement. Pana in 2023 firma a fost microintreprindere si apoi a devenit platitoare de impozit pe profit prin neangajare de salariati. Firma a fost doar pe pierdere de la achizitionarea barcii. Eu am amortizat barca pe o perioada de ...
Mar132024

Leasing operational. Foi de parcurs

de Vera Constantin valabil la 13 Mar 2024
Intrebare: In cazul autoturismelor pentru care exista incheiate contracte de leasing operational, care cuprind inclusiv combustibilul, iar acestea au utilizare mixta, cheltuiala cu leasingul operational este deductibila 100% sau 50%? Exista obligativitatea foilor de parcurs sau nu?