Acordare gestiuni de custodie. Oferire materiale promotionale. Cheltuieli deductibile
Raspuns oferit de valabil la 19 Mar 2012
Intrebare: Societate cu obiect de activitate comert (cafea, frappe, ciocolata, ceai etc. pentru baruri, cafenele, restaurante) acorda clientilor sai, atat la incheierea contractelor, cat si ulterior, materiale promotionale constand in: set cesti cafea, cappucino, ceai, pahare frappe, pahare ciocolata, precum si sorturi, cravate, suport servetele, ceasuri de perete, set tablouri, reclame luminoase, etc., toate inscriptionate cu marca de cafea pe care o comercializam.
Materialele promotionale au fost trimise pe baza de aviz si datorita faptului ca administratorul societatii vroia o evidenta a acestora, dar si pentru ca in contract este prevazut ca acestea se inapoiaza in cazul incetarii colaborarii, s-au creat gestiuni de custodie pe fiecare din clientii carora le-au fost acordate, iar inregistrarea contabila, la momentul respectiv, a fost 357=371.
La sfarsitul anului 2011, cu ocazia inventarierii, am intampinat urmatoarele probleme in ceea ce priveste aceste custodii, si anume:
1) Cazuri in care unii clienti nu ne mai platesc facturile emise catre ei, motiv pentru care la sfarsitul anului vom crea provizioane pentru creantele neincasate. Dar ce se intampla cu materialele promotionale aflate in custodia acestora pe care este putin probabil ca le vom mai recupera? Cum se sting acestea din contul 357? Se constituie provizion sau se inregistreaza pe minus de inventar.
2) Cazuri in care clientii isi platesc facturile, dar nu mai au materialele promotionale primite si prin urmare nu ne-au confirmat gestiunea de custodie la inventariere, la sfarsit de an. Ce fac si in acest caz cu soldul din cont 357?
S-au dat in custodie si aparate de cafea, dar cu ce astea nu au fost probleme la confirmare.
O alta situatie este aceea in care materialele promotionale au fost trecute pe aceeasi factura cu care le-am livrat marfa, dar cu discount 100%. In aceasta situatie cum se trateaza cheltuiala cu descarcarea lor din gestiune daca venitul este 0?
Este deductibila sau nu?
Mai vreau sa mentionez si faptul ca au fost si cazuri in care au fost livrate pe factura cu discount 100% si aparate de cafea pentru clientii cu volum de vanzari mai mare.
Care sunt solutiile corecte precum si inregistrarile contabile pentru fiecare din cele trei situatii mentionate mai sus?
Materialele promotionale au fost trimise pe baza de aviz si datorita faptului ca administratorul societatii vroia o evidenta a acestora, dar si pentru ca in contract este prevazut ca acestea se inapoiaza in cazul incetarii colaborarii, s-au creat gestiuni de custodie pe fiecare din clientii carora le-au fost acordate, iar inregistrarea contabila, la momentul respectiv, a fost 357=371.
La sfarsitul anului 2011, cu ocazia inventarierii, am intampinat urmatoarele probleme in ceea ce priveste aceste custodii, si anume:
1) Cazuri in care unii clienti nu ne mai platesc facturile emise catre ei, motiv pentru care la sfarsitul anului vom crea provizioane pentru creantele neincasate. Dar ce se intampla cu materialele promotionale aflate in custodia acestora pe care este putin probabil ca le vom mai recupera? Cum se sting acestea din contul 357? Se constituie provizion sau se inregistreaza pe minus de inventar.
2) Cazuri in care clientii isi platesc facturile, dar nu mai au materialele promotionale primite si prin urmare nu ne-au confirmat gestiunea de custodie la inventariere, la sfarsit de an. Ce fac si in acest caz cu soldul din cont 357?
S-au dat in custodie si aparate de cafea, dar cu ce astea nu au fost probleme la confirmare.
O alta situatie este aceea in care materialele promotionale au fost trecute pe aceeasi factura cu care le-am livrat marfa, dar cu discount 100%. In aceasta situatie cum se trateaza cheltuiala cu descarcarea lor din gestiune daca venitul este 0?
Este deductibila sau nu?
Mai vreau sa mentionez si faptul ca au fost si cazuri in care au fost livrate pe factura cu discount 100% si aparate de cafea pentru clientii cu volum de vanzari mai mare.
Care sunt solutiile corecte precum si inregistrarile contabile pentru fiecare din cele trei situatii mentionate mai sus?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 11-50 angajati
• Platitoare TVA: Da
• Cod CAEN: comert
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Noutati fiscale 2024"!
Intrebari similare din categoria Stocuri
Nov032023
Posibilitatea vanzarii sub costul de achizitie a stocului de marfuri greu vandabile, tehnici comerciale de vanzare
de
Amelia Dumitras
valabil la 03 Nov 2023
Intrebare: Firma platitoare de TVA si impozit pe profit, detine un stoc vechi, nevandabil, mai vechi de 3 ani. Exista posibilitatea vanzarii acestuia mult sub pretul de achizitie?
Aug312023
Scoatere din evidenta marfuri expirate
de
Olga Crevelescu
valabil la 31 Aug 2023
Intrebare: Cum se scad din gestiune medicamentele expirate? Care sunt implicatiile fiscale tinand cont ca acestea se distrug de unitati specializate, conform legii. Cheltuiala cu scoaterea din gestiune este o cheltuiala deductibila? Ce conditii trebuie indeplinite pentru a nu colecta TVA aferenta?
Iul112023
Vanzare stoc marfa sub pretul de achizitie cu ocazia inchiderii activitatii
de
Alexandru Palaghia
valabil la 11 Iul 2023
Intrebare: In cazul in care o firma isi inchide activitatea si doreste lichidarea stocului de marfa, prin vanzarea la pret de achizitie sau chiar sub pretul de achizitie, ce trebuie facut in acest sens, daca trebuie anuntata aceasta operatiune si unde? Din punct de vedere al TVA trebuie facuta ajustare?
Mai142023
Vanzari sub costul de achizitie. Deductibilitate cheltuieli
de
Irina Dumitrescu
valabil la 14 Mai 2023
Intrebare: Buna ziua! Ati mentionat la un moment dat ca din punct de vedere fiscal nu sunt implicatii la vanzarea produselor sub costul de achizitie. Nu exista o prevedere care sa impuna includerea in baza de impozitare a impozitului pe veniturile microintreprinderilor a diferentei dintre pretul de vanzare si costul de achizitie/productie. Dar societatea noastra este platitoare de impozit pe profit. In ...
Mar292023
Marfa degradata, scadere din evidenta
de
Elena Garofil
valabil la 29 Mar 2023
Intrebare: Am un caz, vreau sa scot din gestiune florile deteriorate la un en-gros de flori, nu gasesc concret niciunde referitor la perisabilitate, o lege, o norma - nimic. Daca ma puteti ajuta in cazul respectiv pentru ca sa stim corect deductibilitatea tva ului si impozitului pe profit, daca scoatem marfa din gestiune. Multumesc.
Feb152023
Tratament contabil bunuri primite cu titlu gratuit
de
Alexandru Palaghia
valabil la 15 Feb 2023
Intrebare: O societate achizitioneaza marfa in baza unui contract. Pe factura de marfa primim 100 de buc cu pret/valoare si 5 bucati cu pret (cu precizarea produs gratuit conform contract), pentru care se acorda discount 100%, pozitie separata pe factura. Care este monografia contabila pentru achizitie si vanzare marfa en-gros, si implicatiile fiscale, in situatia in care marfa primita cu titlu gratuit ...